laatste berichtje uit Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Hurkens - WaarBenJij.nu laatste berichtje uit Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Hurkens - WaarBenJij.nu

laatste berichtje uit Thailand

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 December 2012 | Thailand, Bangkok

Jaaaa, nu weet ik het echt zeker: dit wordt het laatste berichtje uit thailand. Ik bevind me nu namelijk op het vliegveld waar ik gewoon een gratis internetspot gevonden heb na de douane!! Altijd mooi :) En heel wat beter dan bijna 10 euro per uur betalen, zoals ze vragen voordat je ingecheckt bent.. Ik ga het wss alleen niet halen om de laatste 3 weken compleet te bespreken nu, dus jullie zullen nog even moeten wachten op een deel 2 ben ik bang. Echter nu maar even zo veel mogelijk proberen op te schrijven over de laatste 3 weekjes.

Heel erg in het kort: ik heb het heel erg naar mn zin gehad! Ik vind het echt jammer dat het alweer tijd is om uit thailand weg te gaan, want ik ben hier zo gewend geraakt aan de cultuur en de vriendelijke mensen en alles! Ik ben zelfs mn eten in het thais aan het bestellen gegaan, met als vervolg dat de mensen in de kleine restaurantjes dachten dat ik thais kon en een poging tot een gesprek aan gingen knopen. Dit bleef dan wel erg bij een poging tot, want verder dan eten bestellen, hallo zeggen, hoe gaat het, leuk om je te ontmoeten, en wat ik je naam?, kom ik niet. Owjaaa: ik spreek geen thai komt er ook al vloeiend uit, alhoewel dat dan weer gek ik wanneer je die hele zin wel over je lippen krijgt (chan mai sama poed pa sa tai).
Vandaag heb ik zelfs bangkok overleefd en dat vind ik toch wel een heeeele prestatie! 6 uur 's ochtends weer allemaal van die vervelende taxichauffeurs die je niet met rust willen laten vanaf het moment dat je uit de bus stapt (en ik had al zo'n 18 uur reizen achter de rug, dus dan heb je daar neit echt heel erg veel zin in kan ik je vertellen). Gelukkig uitiendelijk een taxi gevonden die me wel - met die verdomde meter aan - naar phaya thai ofzoeits wilde brengen. Dit nadat er eerste zo'n 12 tuktuk en taxidrivers (zonder overdrijven) bij me weggelopen waren, omdat ik ze niet genoeg wilde betalen. Ik maar volhouden dat ze me voor 50B daarheen konden brengen, dat ik dat wist (Geen idee eerlijk gezegd, maar dit was zo mn schatting). En zij allemaal: "no no, is far away. 300B". Ja daaaag, voor 100B meer ben ik met de taxi bij het vliegveld, dus die prijs gaat um sowieso niet worden. Uiteindelijk dus een taxi gevonden die me naar phaya thai gebracht heeft (55B, dus zover zat ik er niet vanaf!! :)). Voelde best wel als een overwinning! En net als je dan dus alles onder controle hebt, 's ochtends vroeg een ritje maakt in de trein naar het vliegveld, en dan ook nog eens een geweldig uitzicht hebt over de stad (laagstaande zon die zo op al die flatgebouwen schijnt en wat heiig verder naar achter), dan verlaat je het land: jammer! Maar ik heb ook wel erg veel zin in het nieuwe avontuur en ben erg benieuwd wat het allemaal brengen gaat! En ben benieuwd hoe het nu gaat zijn met de cultuurshock: mss gaat die wel wat erger worden dan op mn heenreis naar thailand toe!

Nu dan maar even beginnen aan mn laatste weken. Ik heb het erg hollands aangepakt gedurende die weken: thailand verkennen op de fiets! Eerst een weekje fietsen door een nationaal park in de buurt van Wang Nam Khiao (of hoe het dan ook gespeld wordt.. ik ben zo'n 10 varianten tegen gekomen gedurenden de fietstocht, dus hier zijn ze er iig nog niet helemaal uit). Vervolgens een dagje gaan fietsen in Bangkok, een dagje in Laem Son National park, een dagje in Phang Nga en uiteindelijk ook Koh Lanta op de fiets ontdekt!! Blijkbaar miste ik toch een stukje van Nederland! (of gaat het nu eenmaal sneller dan lopen, is het goedkoop, en vind ik het toch wat prettiger dan een motorcycle te huren om op rond te gaan crossen - zoals eigenlijk iedereen hier doet maar oke).

De eerste week fietsen in Wang Nam Khiao was nog een hele opgave! De eerste dag was enorme zwaar: heuvel op heuvel af, heuvel op heuvel af. Met op het begin vooral veel heuvel op, aangezien we naar het topje van een berg gingen. En zoals ik dan weer in elkaar zit, wilde ik wel graag elke top fietsend halen (of iig: voor zover dit mogelijk is voor mensen op krakfietsen waarvan de versnellingen neit doen wat jij wilt). De wegen omhoog bestonden dus uit een hoop gedachten en gepraat tegen mezelf: pfoeeeee, ik heb het warm! En ik ben aan het hijgen als een gek.. zal ik maar afstappen?! NEEEEEE!! Volhouden! Je kunt dit! - om vervolgens maar liedjes in mn hoofd te gaan zingen ter afleiding. Ben niet bang: voor zover ik daar zelf over kan oordelen, ben ik hier niet compleet doorgedraaid. De stemmen in mn hoofd waren maar tijdelijk - ik voel me nu weer helemaal de oude! ;)
Al het geploeter was het uiteindelijk meer dan waard: we hebben het uitzichtpunt bereikt! En met een erg voldaan gevoel ook nog eens :) Dan maar beginnen aan de weg terug. En eerlijk gezegd: zou ik de keuze moeten maken, doe mij dan maar dat geploeter omhoog ipv die hellingen omlaag. Ja: omlaag is minder vermoeiend, heel wat frisser met al die wind etc., maar als de fietsen niet helemaal betrouwbaar zijn en je geen helm op hebt, en tot overmaat van ramp de gids uiteindelijk een behoorlijke smak maakt en de rest van de dagen niet meer kan fietsen (behoorlijk diepe wond in zn knie), dan toch maar die vermoeiende tocht omhoog! Mede door de val van onze gids hebben we dan ook een lift met auto terug gekregen, en dat is wss maar goed ook. Geen idee of er nog een ongeluk gebeurd zou zijn, maar ik had de dag erna iig niet meer kunnen bewegen omdat ik wel erg verkrampt omlaag zou zijn gegaan.
En even om iedereen thuis gerust te stellen: onze gids was thais en het feit dat hij niet zo gewend was aan fietsen op zich, kan ook bijgedragen hebben aan zijn val. De weg omhoog was al lastig genoeg voor hem: bij elke helling stopte hij na zo'n 3 meter om maar omhoog te gaan lopen. En dan kwam hij helemaal hijgend aan en keek hij ons aan van: ' hoe doen jullie dat toch?!'. Wel grappig, aangezien hij een behoorlijk gespierde en sportief uitziende man was! En dan drie meiden die hem er compleet uitfietsen! Leuke ervaring :P

En dan heb ik welgeteld 1 dag besproken... oooops! Mn vliegtuig vertrekt bijna, dus ik ga maar eens boarden. Jullie horen de rest nog!! ;) Zal niet zo uitgebreid stil staan bij elke dag :P

Groetjes uit Thailand!

Owjaaa: en een fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar voor iedereen :)

xxxxxxxx

  • 22 December 2012 - 12:48

    Ineke:

    weer een superleuk verhaal!! je hebt echt schrijftalent.
    Heerlijk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt en wat je zo allemaal aanpakt en gewoon doet! knap hoor!!
    Ben benieuwd hoe het je in Nieuw-Zeeland zal vergaan, maar dat zal ook zeker leuk worden. zie uit naar je volgende verslag.
    Hele fijne feestdagen en een geweldig mooi 2013 toegewenst.

    Groetjes,
    Ineke

  • 22 December 2012 - 14:18

    Carin:

    Hey Linda, het is weer genieten om je verhaal te lezen. Een hele goede en mooie reis en ik ben zo benieuwd hoe je ervaring in New Zealand zal zijn. Blijf genieten en maak er wat van. Hele mooie kerstdagen en een geweldig 2013. Xxxxjes Carin

  • 22 December 2012 - 14:28

    Ton:

    Hy Linda,

    Leuk om zo je reis mee te kunnen maken met je verbeeldende vertelwijze. We genieten er elke keer van.
    Ook voor jou hier van uit het koude Nederland hele fijne feestdagen en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.

    Lieve groetjes en dikke poen van Ton en José


  • 22 December 2012 - 15:41

    Truus:

    Hallo Linda

    Geweldige ervaringen voor je. En nu onderweg naar Nieuw Zeeland, waarschijnlijk een heel ander avontuur. Geniet ervan.
    Fijne kerstdagen en heel veel reisplezier in 2013.

    Frans en Truus

  • 22 December 2012 - 16:03

    Ria:

    Hoi Linda,
    wat leuk om vandaag toch nog een berichtje van jou te mogen lezen. Vanmorgen, na je sms'je, dacht ik, nu nog effe paar uurtjes slapen (jou sms was om 04.41 uur), en dan verhaal van Linda lezen. Viel even tegen.
    Blij om te lezen dat je weer zoveel ondernomen en volop genoten hebt. Ik wacht met spanning op je mooie vertellingen (wat kun jij het mooi opschrijven, ik zie de dingen gewoon voor me).
    Veel plezier alvast in Nieuw-Zeeland, fijne feestdagen en alvast beste wensen en volop nieuwe uitdagingen voor het nieuwe jaar.
    Jij begint daar maar liefst 12 uur eerder aan dan wij!!
    Groetjes en kusjes van je mam.

  • 22 December 2012 - 18:04

    Rosanne:

    Leuk! Lekker fietsen :)
    Ben benieuwd hoe je nieuwe avontuur gaat zijn! Weer helemaal een ander land...

    X

  • 22 December 2012 - 19:42

    Nicole:

    Hoi Linda,
    Je verhaal over Bangkok klinkt ons bekend in de oren.
    Fijn dat je het zo leuk gevonden hebt. Veel plezier in NZ.

    Groetjes Nicole, Rick en Toon.

  • 24 December 2012 - 22:53

    Manon:

    Lieve Linda!!

    Wat super leuk om weer te lezen!! Fijn dat het zo goed met je gaat! haha grappig dat je maar een dag kon vertellen! Maar wel een hele leuke! ben benieuwd naar de andere dagen!!

    Liefs manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 17274

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2017 - 25 Augustus 2018

Canada

26 Oktober 2012 - 25 Oktober 2013

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: